Podcast nebo video účastníky nenutí jít rychle a stručně k věci. Spousta podcastů a youtube videí obsahuje enormní množství vaty. To je fajn, pokud si chci poslechnout rozhovor – jak dotyčný uvažuje, co si o něčem myslí, podrobnější analýzu. Ideální třeba na poslech do auta.
Necpěte cílovce zbytečný obsah
Pokud chci nějaký návod nebo recenzi a podobně, tak mě plkání srdečně nezajímá. Chci jasně a stručně k problému, co, jak, proč. Žádné obkecávání. Obrovskou nevýhodou delších podcastů, které probírají více témat, je nemožnost přeskočit. Pomůže nějaký obsah s časovou osou. Ale to můžu překlikat v PC či mobilu, v autě při řízení těžko.
Docela mi vadí, že plno věcí už je pouze ve formě podcastu nebo videa. Často navíc hromada různých témat nasypaná na jedné hromadě v hodinovém videu. Já ale nechci trávit půl hodiny až hodinu přeskakováním a proklikáváním, abych vytěžil 5-10 minut užitku. U mnoha podcastů nebo videí mě toto spolehlivě odradilo.
U článků je to snadné – nadpis, podnadpisy, nepotřebné části okamžitě přeskočím, pokud je nechci číst. Navíc je psaní mnohem náročnější než jen mlet pantem, takže tolik nesvádí k obkecávání.
Bez textové verze přicházíte o návštěvnost
Takže pokud nemáte podcasty/videa i v textovém formátu ve „vycucané“ podobě bez vaty, přicházíte o návštěvnost. Za prvé SEO, protože text je pořád king. Za druhé část uživatelů prostě nemíní poslouchat hodiny řečnění nebo sledovat videa. Transkripty celého podcastu jsou sice fajn, ale obvykle jsou mizerně strukturované a příšerně dlouhé.
Nepoužívejte AI asistenty jen na doslovný přepis
Plno tvůrců vytvoří neskutečně dlouhá videa či podcasty a pak z toho následně nechají udělat doslovný transkript. AI dneska transkripty značně zjednodušila. Ale zkuste jít prosím o krok dál a s pomocí pár dalších promptů to zkuste zkulturnit a vytvořte nějaký strukturovaný obsah a souhrn. Ostatně i pro SEO je to lepší než obrovská masa nestrukturovaného textu.